5.24.2012

Min tipi



Ideligen detta formulerade, analyserande, tolkande av känslor, intryck, uttryck och ett behov att transkribera till det mentala rättstavningsprogrammet. Behovet av godkända känslor.

Det oupphörliga förberedandet på att ge ett svar. Lättsmälta, delade svar. Inga grönsaker.
Allt måste bli text, allt måste gå att läsas upp för mig själv. Ett skydd mot min dumhet, en borgerlig mamma åt tankarna. För ärliga formuleringar revideras. De obehagliga tankarna viker jag och stoppar mellan sängen och väggen.

Det finns inget att röra vid. Allt har förgasats. Allt är nu dis och dimma. Allt går nu så snabbt och pyramiden med den gyllene toppstenen i kartong bär jag som dumstrut. Lättast vore att citera. Att ge svar och stänga dörren. Formulera, knacka och inte bli insläppt. Att fundera är en tipi.